Інклюзивна освіта
Інклюзивна освіта – це створення в спільному просторі особливого підходу до навчання дитини з особливими освітніми потребами.
Інклюзивне освітнє середовище — сукупність умов, способів і засобів для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх потреб і можливостей.
ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ
- 1. Інклюзивне навчання усуває бар’єри в системі освіти та системі підтримки дітей з особливими освітніми потребами.
- 2. Вища залученість батьків до процесу навчання.
- 3. Діти з особливими освітніми потребами отримують можливість соціалізації, розвитку своїх інтересів і талантів і подальшої інтеграції в суспільство, вступу до професійних і вищих закладів освіти.
- 4. Діти з особливими освітніми потребами мають змогу налагодити дружні стосунки з однолітками в школі та поза її межами та моделюють належні способи взаємодії з колективом.
- 5. В інклюзивних класах створено атмосферу спокійного прийняття відмінностей інших людей.
- Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами (методичні рекомендації)
- Організаційно-методичні засади діяльності інклюзивно-ресурсних центрів (навчально-методичний посібник)
- Навчальний посібник для ЗВО "Інклюзивна освіта"
В Василівській філії Тиврівського ліцею функціонує 1 інклюзивний клас.
27 жовтня 2025 року відкрито ще один інклюзивний у Василівській філії. У новоствореному класі навчається одна дитиназ особливими освітніми потребами..jpg)
.jpg)
Для організації навчання створені відповідні умови:
· забезпечення педагогічними кадрами, які володіють методиками роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
· забезпечення необхідними навчально-методичними посібниками, наочно-дидактичними та індивідуальними технічними засобами навчання.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=16&v=V7pNwRCA9rw&feature=emb_logo
1. Закон України «Про повну загальну середню освіту"
2. Постанова Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 № 957 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти».
3. Постанова Кабінету Міністрів України від 21.07.2021 № 765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами».
5. Лист МОН України від 25.09.2012 № 1/9-675 «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя».
6. Лист МОН України № 1/13094-23 від 31.08.2023 "Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році
7. Лист МОН України № 1/11479-23 від 03.08.2023 "Про методичні рекомендації "Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації"